Foto: Ewa Almqvist/IKON

Någon att prata med?

Kaos i livet eller fullständigt grått? Känner du att du behöver någon att prata med? Vi kan vara ditt bollplank kring vad som händer hemma, på skolan och inuti dig.

Det kan vara skönt att ha någon att prata med, någon som kan lyssna och som tar dig på allvar. En person du kan dela glädjeämnen och svårigheter med.

Var och hur?

Utifrån dina önskemål om var, samtalar vi i 45 minuter. Vi kan samtala i våra lokaler, i ett samtalsrum på skolan, ta en promenad eller sitta enskilt på ett café.

Du kan under samtalet boka en ny tid om du vill träffas fler gånger eller återkomma vid ett senare tillfälle.

tystnadsplikt

Det du säger till oss i ett enskilt samtal, säger vi inte vidare till någon. Om vi misstänker eller får veta att du far illa på något sätt och är under 18 år, är vi skyldiga att anmäla och göra något åt det. Vi gör inte något utan att du får veta det.
Har du blivit utsatt för brott, är vi dock skyldiga att polisanmäla det. Det kan vi göra tillsammans med dig. Om du känner att du vill kunna prata om sådant utan att någon anmäler, kan du kontakta en präst, de har absolut tystnadsplikt. Detta hjälper vi dig gärna med!

Hör av dig

Du får kontakt med oss genom att ringa, via sms, mejl eller på Messenger ”Sara Skolkyrkan eller Camilla Skolkyrkan”

Sörja – och leva vidare

Varje människas sorg är unik. När någon vi levt tillsammans med dör förändras tillvaron och vi måste hitta ett sätt att leva vidare i vardagen. Då kan det ibland hjälpa att dela sina tankar och erfarenheter med människor i liknande situation.