Foto: Ingegerd Landström

Om oss

I drygt sextio år har svenska kyrkan funnits på plats i Los Angeles. På de här sidorna kan du läsa mer om oss.

Vi har en ny webbplats

Du når Svenska kyrkan i Los Angeles här:

I drygt sextio år har svenska kyrkan funnits på plats i Los Angeles. Vi hyr in oss i Norska sjömanskyrkans lokaler och du hittar oss i närheten av hamnen i San Pedro.

Till oss är du välkommen för att fira svensk gudstjänst, träffa kyrkans personal, fika eller bara koppla av en stund i vårt hemtrevliga samlingsrum.

Målet med vår verksamhet är att göra Jesus känd. Vi är en plats för trygghet och gemenskap, tvivel och tro, glädje och sorg; en fast punkt i tillvaron för såväl besökande som bofasta.

Välkommen till din kyrka, vi finns här för dig!

Personal

Det är vi som är anställda för att arbeta med Svenska kyrkans verksamhet i Los Angeles. Tillsammans med församlingens volontärer strävar vi efter möta de behov som finns och skapa en miljö där svenskar kan känna sig "som hemma fast utomlands".