Pilgrimscentrum i Vadstena

I Linköpings stift finns den svenska pilgrimsrörelsens vagga. Till Pilgrimscentrum i Vadstena kommer människor från hela världen och prägeln är ekumenisk. Pilgrimscentrum gör verklighet av orden "vi går i kyrkan"

Pilgrimscentrum i Vadstena är ett center för hela landets pilgrimer och drivs av Svenska kyrkan i Linköpings stift. Det är en mötesplats för människor på väg. Här finns möjlighet för vandring, vila, reflektion och nya möten.

Pilgrimscentrum och Vadstena erbjuder en fantastisk miljö för eftertanke med Klosterkyrkan, Vättern och örtagården inpå knuten. Regelbundna tideböner bes tillsammans i Klosterkyrkan eller i det egna kapell. Varje morgon firas mässa kl. 8. Pilgrimscentrums hemsida.

Pilgrimscentrum i Vadstena

Klostergatan 7