Vidingsjö kyrka

Under 1960-talet konstruerades ett antal vandringskyrkor, vilka med lätthet skulle kunna byggas upp och tas ned allt efter behov. Vidingsjö kyrka är en av dessa vandringskyrkor som uppfördes 1966 vid en utställning i Vadstena (Fri-stad-66). Efter utställningen flyttades kyrkan till stadsdelen Berga i Linköping, där den stod fram till 1978 då den ersattes av en permanent kyrka. Flytten gick då vidare till Vidingsjö som är en annan del inom Berga församling. Den 20 oktober 1978 återinvigdes Vidingsjö kyrka av biskop Ragnar Askmark.

Till skillnad från många andra stadsdelskyrkor ligger Vidingsjö kyrka, som nu är ett permanent inslag, inte i stadskärnan eller vid ett köpcentrum utan mitt inne i ett villaområde. Den ligger naturskönt vid en gammal gård med en bäck och många fruktträd. I trädgården finns en meditationsstig med tolv platser som bygger på biskop emeritus Martin Lönnebos frälsarkrans.