Låt oss tända tusen juleljus!

Det är inte i alla hem i Linköping som julen är en festlig högtid där klappar öppnas eller julmaten står på borden. Svenska kyrkans diakonala arbete vill sprida julglädje och skänka hopp och ljus där mörker råder. Swisha din gåva till En varmare stad 123 475 95 02 och ta hand om din nästa i jul! Behöver du eller någon du känner ekonomiskt stöd inför jul? Kontakta diakonen i den församling som du bor i så får du veta hur en ansökan går till.

Julen är en tuff tid för många människor

– Våra församlingar arbetar året runt med att möta och stötta människor som lever i ekonomisk utsatthet, men vid jul ökar behovet, säger Anna Haglund Fröhler som är diakon i domkyrkoförsamlingen. Då är det vår uppgift som kyrka att vara där och ge stöd och inte minst erbjuda gemenskap.

Är du orolig för hur julen ska bli?

Det är inte i alla hem i Linköping som julen är en festlig högtid där klappar öppnas eller julmaten står på borden. Behöver du eller någon du känner ekonomiskt stöd inför jul? Kontakta diakonen i den församling som du bor i så får du veta hur en ansökan går till.