Foto: Royne Mercurio

Jag känner mig värdefull

Jag började sjunga i barnkören i Skäggetorps kyrka redan när jag var 10 år och sen dess har jag varit aktiv här på olika sätt. Jag är torgvärd och pratar med människor som kommer in i kyrkan. Jag är med i internationella gruppen och hjälper till med insamlingar och lotterier.

Sen är jag med och fixar fika till tisdagscaféet. Det känns bra när man har gjort något. Man får göra det man orkar och klarar av. Det ger mycket. Jag känner mig behövd och jag känner att jag är värdefull.

Marita

En ledare står och pratar framför en grupp ungdomar.

Alla behövs!

Man trivs där man behövs! Att vara ideell leder ofta till både gemenskap och glädje. Vill du engagera dig? Kanske har du en egen idé om vad du skulle vilja göra eller så finns det viktiga uppgifter att gå in i.

Någon knådar en deg i en bunke.

Engagera dig!

Vill du vara med och engagera dig ideellt i kyrkan? Här finns kontaktuppgifter till din församling!