Foto: Josefin Casteryd /Ikon

Aktiviteter för barn

Välkommen in till kyrkan mitt i centrum. Ta med dig ditt barn eller barnbarn och upptäck S:t Lars kyrka.

Foto: Royne Mercurio

Alla är välkomna in i S:t Lars kyrka, små som stora. Oavsett om du vill upptäcka kyrkan och dess olika skatter, leka i lekhörnan, rita eller bara sitta en stund, är du varmt välkommen in i kyrkan.

Det finns alltid möjlighet för barn att upptäcka S:t Lars kyrka och Svenska kyrkan genom att göra en av församlingens barnaktiviteter. I och med de olika tiderna på året ändras aktiviteterna efter det. Det kan handla om julen, påsken, allhelgona eller någon annan kyrklig händelse från året. Det är bra att ta med sig någon som kan läsa, om man själv inte kan det. Fråga en medarbetare i kyrkan om du är nyfiken och vill upptäcka mer.