Foto: Nadine Minner

Vigsel

Bröllop är fest! Ett minne för livet. Att gifta sig borgerligt eller kyrkligt ger samma legitimitet, men i kyrkan ber vi också om Guds välsignelse över äktenskapet.

När två blir ett. ”Kärleken är tålmodig och god…” (1 Kor 13:4 ) och kärleken är i nöd och lust.

Vigseln kan vara tillsammans med släkt och vänner i massor eller bara med två vittnen, och den kan äga rum i någon av våra vackra kyrkor eller någon annan plats som är passande för en vigsel.

För att kunna vigas i Svenska kyrkans ordning måste en av er vara medlem i Svenska kyrkan.

Läs mer om vigsel här

För att kunna gifta sig behöver man en Hindersprövning

ViLl du boka in en vigsel?

Ring oss! 0581-88800

Liten pojke överlämnar ring på bröllop.

Bröllop

Planerar du och din partner att gifta er? I kyrkan får ni ett välsignat bröllop. Vi berättar om vigselgudstjänsten och hur ni bokar präst och kyrka. Och lite tips om annat att tänka på också.

Församlings expeditionen

Ordinarie öppettider

Tel. tider: Måndag, tisdag & torsdag 9-12 & 13-15.

Onsdag 13-15. Fredag 9-12.

Exp.tider: Måndag, tisdag & torsdag 9-12 & 13-15.

Onsdag stängt.

Fredag 9-12.

E-post: linde.bergslags.forsamling@svenskakyrkan.se

Besöksadress: Kungsgatan 17
Post: Box 52, 71122 Lindesberg

Övriga tider ring våra direktnummer!