En yngling doppar en oblat i den framsträckta bägaren.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Svenska kyrkans Unga Lessebo

en ung röst som formar och påverkar vår kyrka och samhälle

Svenska Kyrkans Unga har omkring 400 lokalavdelningar runt om i hela Sverige och nu är vi en av dem! Var med du också!
Lokalavdelningen Svenska kyrkans unga Lessebo omfattar Lessebo församling (Lessebo kommun) och du kan vara med, oavsett ålder och intressen.

Svenska kyrkans unga Lessebo ungdomsgrupp

träffas varje onsdagseftermiddag/kväll i Lessebo kyrka.
Ungdomsgruppen är helt frivillig; du är med så ofta du vill - och du behöver inte vara ung ledare* för att vara med. Men du behöver bli medlem i Svenska kyrkans unga Lessebo, vilket du kan bli här!

Bli medlem här!

Svenska Kyrkans Unga är en demokratisk rörelse av barn och ungdomar i Svenska kyrkan. En öppen gemenskap av unga människor som vill upptäcka och dela kristen tro. Vi vill med Kristus i centrum och med dopet som grund verka i hela Guds skapelse och vara en gemenskap i församlingen där vi får växa i tro och ansvar.
Unga människor kan och vill. Därför vill vi också vara en ung röst för att forma och påverka vår kyrka och samhället.

Mer information om förbundet, klicka här!