Pilgrimsvandra utmed Katarinaleden

Nyhet

Följ med på en vandring från Närkes kil till Rosendal mellan 10-14 augusti. Vi vandrar för biologisk och andlig mångfald. Vi övernattar med enklare logi längs med vägen. Anmäl dig senast 3 juni.

Praktiska frågor

Vi tar oss själva ut med vår packning till Närkes Kils kyrka den 10/8 och var och en ansvarar för sin hemtransport från Rosendal den 14/8. Samordna gärna era transporter. Det spar både energi och miljö. Deltagarlista skickas ut till samtliga deltagare och där ber vi om att få uppge ett mobilnummer för att möjliggöra samåkning.

Packa i Trunk: Sovsäck, liggunderlag/luftmadrass och kudde samt liten väska med mediciner(!) hygienartiklar, ombyten och toalettartiklar, önskad elektronik och snacks-lager för transport i följebilen.

Packa i ryggsäck: En rejäl matsäck för lördagens lunch. Vatten och snacks. Regnkläder och solhatt/keps. Plåster och sittlapp.

Anmälan

Anmäl dig genom att ringa till pastorsexpeditionen senast den 3/6 på tel. 019-58 93 00.

Ange följande:
Namn, adress, e-post, mobiltelefonnummer, kostbehov, sjukdomar och medicinering samt transport-möjlighet/behov.

Betala i förskott 300:-/dygn för kost och logi, d.v.s. 1200:- totalt.
Swisha till 123 595 93 33 och ange ”Pilgrimsvandring aug 24” = anmälan är bekräftad! För andra sätt att betala, kontakta pastorsexpeditionen.

Vad behöver jag packa med?

• Ryggsäck med regnskydd
  • Trunk till biltransporten.

• Låda till matsäck
  • Vattenflaska
  • Termos
  • (Bestick)
  • Liggunderlag eller uppblåsbar madrass
  • Sovsäck
  • Kudde
  • Lakan
  • Näsdukar
  • Handsprit/sårtvätt
  • Plåster, hudtejp och självhäftande gasbinda
  • ”Foppa”tofflor att byta till kvällstid (bra även vid skoskav)
  • Mjuka kläder att byta till kvällstid
  • Pyjamas och sköna sockor
  • Solhatt/keps
  • Varm tröja och tunna vantar
  • Regnkläder
  • Plastpåse i din fotstorlek plus gummisnoddar
  • Ullstrumpor/vandringsstrumpor (flera för byte)
  • Badkläder
  • Handduk
  • Hygienartiklar
  • Toalettartiklar. Gärna doftfritt!
  • Tvättmedel för handtvätt