Hannele Larsson 1954-2019

Med stor sorg vill vi meddela att vår vän och kollega Hannele Larsson är död.

Hannele somnade in på måndagen den18 februari efter en tids sjukdom. Hon lämnar ett stort tomrum efter sig hos många som sörjer henne, närmast maken Nils, barn och barnbarn. Vi hade gåvan att få ha Hannele som vän och kollega i fyra decennier, och de allra flesta som varit hos oss har nog mött hennes värme och omsorg, hennes charmiga finska kärvhet och hennes kärlek till barn och unga.

Hennes insats för Knivsta församling är ovärderlig och vi unnade henne att gå i pension i slutet av våren. Så blev det inte. Hon dog i tro och förtröstan på sin Herre, som säger:

Var inte rädd. Jag är den förste och den siste och den som lever. Jag var död, och se, jag lever i evigheters evighet, och jag har nycklarna till döden och dödsriket. Uppenbarelseboken 1:17-18.

I S:ta Birgittakyrkan finns en kondoleansbok. Kom gärna in och skriv en hälsning i den. Boken kommer att överlämnas till familjen i samband med begravningen, som äger rum måndagen den 4 mars klockan 10.30 i S:ta Birgittakyrkan, Knivsta.

Efter begravningen inbjuds till minnesstund i församlingssalen. Anmälan till denna lämnas till församlingsexpeditionen, 018-34 10 40 eller knivsta.pastorat@svenskakyrkan.se

Familjen låter hälsa att man hellre än blommor ser en gåva till vår vänförsamling i Musume, Zimbabwe. PG 10 00 09-0 eller Swish 123 53 99 365. Den som vill lämna något vid avskedet, kan lämna en skriftlig hälsning eller teckning vid kistan.