Katarina Sommar

Öppen kyrka, sommarmässa, andakter och hjälptelefon.

Katarina kyrka är öppen

Välkommen in i kyrkan för att samtala med någon, lyssna på musik och tända ljus.

Lunchandakt: 12.00 mån, ons, fre

Lunchmusik: 12.00 tor

Katarina kyrka är öppen

Sön–lör 10.00–16.00

Katarina Kök & Café

Nyhet: Nu öppnar vi igen
Katarina Kök & Café i församlingshuset öppnar café och lunchservering igen 31 augusti. Vi kommer begränsa antal till ca 45 lunchgäster samtidigt.

Öppettider: Lunch: mån-fre 11.30-13.00. Caféet: mån-tor 10-18, fre 10-13

Sommarmässa på onsdagar

12.00 på onsdagar fira vi en enklare sommarmässa i Katarina kyrka. Församlingens präster, musiker och frivilliga medverkar. Mässan hålls vid Södra korets öppna port inne i Katarina kyrka och vi firar nattvard på ett omsorgsfullt sätt. Vi har en gräns på max 45 deltagare inklusive medverkande.

Digitala andakter i veckorna

Digitala andakter 9.30 ­varje morgon på ­veckodagar. ­Här får vi dela bön och sång en stund tillsammans. Anmäl på Facebook i gruppen Webbandakt i Katarina.

Hjälptelefon: ­Katarina Volontär

Vi hjälper människor i riskgrupper att handla mat och stötta praktiskt i vardagen. Vi har även ett samarbete med Sopköket i Söderhallarna som lagar mat på räddade råvaror. Du kan också vända dig till oss om du är i behov av samtalsstöd eller själavård.

Ring 073-046 57 99 eller mejla katarina.forsamling@svenskakyrkan.se

Vill du hjälpa till som volontär?

Du hittar oss på Facebook i gruppen Katarina Volontär – Hjälpgrupp Corona.