Foto: Daniel Lönnbäck

Konfirmation

Varför händer onda saker i världen? Kan jag alltid vara mig själv? Vad ska jag bli i framtiden? Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.

Vill du träffa nya kompisar och ha kul med andra ungdomar? Vill du lära dig mer om dig själv och andra? Har du funderat på att konfirmera dig?

Du kan läsa mer om vad som händer och vad som ingår i din konfirmation på Svenska kyrkans nationella hemsida.

När det blir dags att välja konfirmationsgrupp, väljer du den grupp som passa dig bäst. Du behöver alltså inte välja Karlshamn bara för att du bor där. Det finns många alternativ för dig! Gå in på "konfirmandsök" på nätet och leta runt lite tills du hittar den grupp som passar dig bäst.

Det kostar inget att konfirmera sig.
Anmäl dig nu innan start, det kan finnas platser kvar

Grupper som vi har:

Terminsgrupp
Vi inleder träffarna med drop-in fika. Utöver träffarna har vi två heldagar tillsammans, där vi gör olika aktiviteter. Gruppen är lägerfri och är ett alternativ för de ungdomar som inte vill åka på läger. Gruppen träffas varannan tisdag under hösten 2022 och våren 2023.

Tid: 15.00–17.30 (Ej under loven)
Uppstart: 27 september 2022
Plats: Församlingsgården Karlshamn
Konfirmation: 13 maj 2023

Öland
En lägergrupp som åker till Öland och Kastlösa i fyra dagar under påsklovet 2023. Gruppen träffas också några söndagar under läsåret.

Uppstart: 9 oktober 2022
Läger: 13 - 16 april 2023
Plats: Församlingsgården i Karlshamn
Konfirmation: 20 maj 2023

Berlin
Gruppen kommer att träffas under tre veckor i början av sommarlovet. Den första och den sista veckan träffas vi dagtid i Karlshamn. Den andra veckan åker vi till Berlin i fyra dagar, där vi bland annat kommer att besöka staden Wittenberg och koncentrationslägret Sachsenhausen. Utöver sommaren träffas gruppen några söndagar under vårterminen.

Max: 20 konfirmander i gruppen - först till kvarn. Vi tar ut en avgift på 800 kr per person, dessutom tillkommer en deposition på 700 kr som återbetalas i samband med resan

Tid: 10.00 - 16.00 Församlingsgården
Uppstart: 27 november 2022