Hjälp församlingen att hjälpa

Stöd Johannebergs diakonifond.

För mig har kyrkans hjälp varit avgörande i livet

Johannebergs församling stöttar människor i livets svåra stunder.
Det kan röra sig om mat när kylen är tom eller om tillfälligt ekonomiskt stöd när kassan har sinat. För Anna har kyrkans hjälp förändrat livet.

Anna bor i Johanneberg och har länge haft kontakt med församlingens diakoner. Det var i slutet av 1990-talet som hon blev svårt sjuk och då fick se sin ekonomi raseras.
– Jag sökte främst ekonomisk hjälp i kyrkan, men jag fick även någon att tala med. Det var skönt att här inte behöva skämmas för sin ekonomiska situation.
För Anna har det ekonomiska stödet betytt att hon fått marginaler i ett liv där det tidigare saknades.
– Jag vill ge en stor eloge till kyrkans arbete. Det är en fantastisk hjälp för många människor, både ekonomiskt och socialt. För mig har inte bara den ekonomiska hjälpen betytt mycket, i kyrkan finns även en kravlös gemenskap och ett sammanhang att tala livsfrågor.

Fotnot: Anna heter egentligen något annat.

Vill du hjälpa oss att hjälpa människor som bor i Landala, Johanneberg och Krokslätt?

Nu finns det möjlighet att skänka pengar till Johannebergs diakonifond.

Din gåva gör skillnad.

Bankgiro: 5075-2906
Märk inbetalningen: ”Diakonigåva Johanneberg”
Swish: 123 511 79 08