Foto: Indalens pastorat

Svordomskollen - ny e-tjänst från Indalens pastorat!

Nyhet Publicerad

Är du trött och less på fula svordomar omkring dig? Tycker du att din granne säger för fula ord då hon slår sig på tummen med hammaren? Får din frisör en sjöman att blekna? Då kan "Svordomskollen" vara något för dig!

Det är många som tröttnat på det myckna svärjandet i samhället, och har frågat om inte Svenska kyrkan kan göra något. Därför är vi idag glada att introducera ”Svordomskollen”, en interaktiv e-tjänst där du lätt kan anmäla den som du tycker svär för mycket.

Tjänsten är enkel att använda!

• Gå in på formuläret nedan och fyll i den du tycker svär för mycket.
  • Tryck på skicka in.
  • Svenska kyrkan kommer därefter att kontakta personen och beroende på hur mycket hon eller han svär, utdöma böter och/eller botgöring.
  • Svenska kyrkan förbehåller sig rätten att lagra antalet svordomar i sin databank, för att lättare kunna tillrättavisa personen även i framtiden.

Här anmäler du enkelt personer som du tycker svär för mycket!

Hur mycket svär personen?