Sommarkonserter 2022

Söndag 3 juli kl 19 i Håslövs kyrka.
TENORE AMORE bjuder in till skönsång i
sommarkvällen. Nils Olsson,
Johan Palmqvist och Staffan Lindberg.
Vid flygeln sitter Pernilla Cederblad.

Söndag 10 juli kl 19 i Stora Hammars gamla kyrka.
POETISK KAMMARJAZZ

Christian Jormin, piano, Yasuhito Mori, kontrabas, Anders Kjellberg, trummor. Denna trio bjuder på variationsrik musik och med sitt karakteristiska gruppsound blir mellanrummen mellan tonerna lika viktiga som det som spelas.

Söndag 17 juli kl 19 i Håslövs kyrka.
SAX-ESS bjuder på njutbar musik av bland annat Nils Lindberg, Gunnar Lunden-Welden, Lasse Sjösten, Lennie Niehaus m. fl.
Ulf Holmström, altsax/sopransax,
Björn Helander, altsax,
Mattias Carlson, tenorsax,
Dan Holmström, tenorsax,
Olle Grane, barytonsax,
Kjell Edstrand, piano,
Hugo Lundvall, bas,
Peter Ljung, trummor.

Söndag 24 juli kl 19 i Stora Hammars gamla kyrka.
SYSTERSKAPA ger en konsert med musik och text om medmänsklighet, kärlek och styrkan i att finnas till för varandra. Anna och Jenny Thorstensson, cello, sång, piano och fiol.

Söndag 31 juli kl 19 i Stora Hammars kyrka.
TILLIT OCH TÅLAMOD. Musik och reflektioner som försöker ge språk för det i livet som innebär väntan, för det vi inte förstår eller kan kontrollera, men även för den vila och glädjen som kan överraska oss mitt i allt detta. Anna Weister Andersson, piano och sång Andreas W Andersson, träblås.

Söndag 7 augusti kl 19 i Stora Hammars gamla kyrka.
SQUEAK LIKE A GIRL. Konsert med klarinettduon Duo ELBA, Ebba Eriksson och Ella Kjellberg bjuder på klassisk musik av kvinnliga kompositörer.

Söndag 14 augusti kl 16 i Stora Hammars kyrka.
VOKALGRUPPEN DOPPLERS från Danmark framför en bred repertoar i gränslandet mellan pop, folkmusik och klassiskt och fokuserar på kommunikation, koreografi och personliga presentationer.
Dopplers har fått flera internationella utmärkelser.
Ledare är Astrid Vang-Pedersen.