Samtal om livets stora frågor

För dig som är konfirmandförälder erbjuder vi en samtalsgrupp där vi delar tankar och funderingar och diskuterar frågor som rör oss själva, om döden och livet, om tron och Gud, om mellanmänskliga relationer, om hopp och förtvivlan.

Att vara konfirmand innebär ett år med möjligheter att diskutera många av livets stora frågor, att få sätta ord på sin tro, sina funderingar och grubblerier, att bli tagen på allvar och att växa som människa.

Kanske skulle du också tycka att det vore intressant och spännande att få prata om och diskutera de stora frågorna i livet, de som handlar om oss själva, om döden och livet, om tron och Gud, om mellanmänskliga relationer, om hopp och förtvivlan.

För dig som är konfirmandförälder erbjuder vi en samtalsgrupp där vi delar dessa tankar och funderingar och får sätta ord på det som vi grubblar på och funderar över men kanske inte riktigt vågar säga högt eller hittar någon samtalspartner för.
Vi ses sex söndagskvällar kl. 17.00 – 19.30 i Kyrkans hus då vi fikar tillsammans och tar vår utgångspunkt i några givna teman.

söndag 17 september

Tradition och religion

söndag 22 oktober

Gud?!