Pilgrimsvandring från Ön

Tema – vad är nödvändigt

Vad är jag tacksam för? Vad är min innersta längtan? Vad vill Gud säga mig? Vi går lugnt. En pilgrim vandrar för att sänka pulsen, inte höja den. Vi går vissa sträckor i tystnad. Vår sinnlighet ökar och vi lyssnar inåt.

Pilgrimsvandring går från Ön på Limhamn till Bunkeflo Strandkyrka, längs Öresund och under Öresundsbrons fäste, ca 8-9 km. Lördag 19 september, kl 9.30 till ca 15. Samling utanför Friskis & Svettis på Ön. Vi avslutar med att fira mässa i Bunkeflo Strandkyrka. Ta med vädertåliga kläder, något att sitta på, bra skor, dryck och matsäck. Vandringen är kostnadsfri. Transportkostnader står var och en själv för. Vi vandrar tillsammans med Pilgrim Helsingborg.

Tema – vad är nödvändigt?

Ingen anmälan men kontakta gärna församlingspedagog Erica Lennartsson, som även kommer att leda vandringen, 070–161 96 65 eller erica.lennartsson@svenskakyrkan.se