Pilgrimsvandring 2020

Vad är jag tacksam för? Vad är min innersta längtan? Vad vill Gud säga mig?
Vi går lugnt. En pilgrim vandrar för att sänka pulsen, inte höja den.
Vi går vissa sträckor i tystnad. Vår sinnlighet ökar och vi lyssnar inåt.

Långfredag 10 april, kl. 8-12

Vi vandrar från Ljungkyrkan kl. 8, och från kyrkans hus kl. 8.20, välj var du vill börja. Vi vandrar till Rängs kyrka, där vi avslutar med att deltar i långfredagsgudstjänsten som börjar kl.11. Tema för vandringen är ”Själv kan jag ej förstå”.

Vädertåliga kläder och bra skor. Ta med dricka och liten matsäck.

Kristi himmelsfärdsdag 21 maj, kl. 8-11

Vi vandrar från Kämpinge kyrkplats kl. 8, längs stranden österut och tillbaka igen. Tema för vandringen är ”Livets mellanrum”

Vädertåliga kläder och bra skor. Ta med dricka och matsäck.

Onsdag, 24 juni, kl. 9-16

VI vandrar från V Klagstorps kyrka kl. 9 till Stora Hammars kyrka, ca 15 km. Tema för vandringen är ”Dopet, livets vatten”.

Vädertåliga kläder, bra skor och vatten. Du kan välja om du vill ta med matsäck eller köpa din egen lunch längs vägen.

I samverkan med Ljungkyrkan.Ingen anmälan, men kontakta gärna församlingspedagog Erica Lennartsson.
070–161 96 65 eller erica.lennartsson@svenskakyrkan.se