Konserter i Stora Hammars gamla kyrka och Håslövs kyrka

1 juli, Håslövs kyrka kl 19.30

En hyllning till livet
Musik och poesi smälter samman till en färgstark helhet. Carl-Henrik Fernandi, saxofon, recitatör Sanna Hogman.

4 juli, Stora Hammars gamla kyrka kl 21.00

Egna personliga sånger
Av Perla och Jan-Erik Ström, sång och gitarr.

8 juli, Håslövs kyrka kl 19.30

Touch my soul
En själfull konsert med jazz, soul och gospeltoner serverad i den stilla aftonen av Elisabeth Melander, sång, Martin Berggren, piano, Cecilia Wissenrieder, cello.

15 juli, Håslövs kyrka kl 19.30

Spännande klanger
Duo Dynamique, Lovisa Stenberg, tvärflöjt, och Gabriela Thür, harpa, bjuder på vacker och stämningsfull musik med spännande klanger.

18 juli, Stora Hammars gamla kyrka kl 21.00

Så mycket bättre i sommartid
Emily Grahn och Ulrika Holmqvist Andersson bjuder på stämsång med våra vackraste sommarvisor.

22 juli, Håslövs kyrka kl 19.30

Vackra melodier
Möt Piazzolla, Peterson-Berger, Pat Metheny, Sting, Taube med flera i en skön mix framförda av Pär Bäcker trio.

29 juli, Håslövs kyrka kl 19.30

The lark ascending
Gustav och Ramona Jannert-Telcian framför musik av bland andra Johannes Brahms, Einojuhani Rautavaara och Vaughan-Williams.

1 augusti, Stora Hammars gamla kyrka kl 21.00

Grooves och spelglädje
ACT, Anna Cederquist och Jens Ulvsand, bouzouki, spelpipa-blockflöjter och sång, spelar folkmusik från Sverige, Skåne och Norden med fokus på intressanta harmonier, grooves, bra starka melodier och spelglädje.