Någon sitter och broderar.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Våra syföreningar

Hjo pastorat håller de traditionella syföreningarna troget ställningarna och jobbar hårt för att samla in medel till nödställda och behövande.

Syföreningarna i Fridene, Grevbäck och Hjo träffas regelbundet i församlingshemmen. Syföreningarna arrangerar också olika aktiviteter, såsom auktioner och kyrkkaffen.

Syföreningen i Fridene
Syföreningen i Fridene träffas varannan torsdag i Fridene församlingshem kl 14.
Kontaktperson: diakon Ann-Louise Holst, 076-835 73 18, ann-louise.holst@svenskakyrkan.se

Syföreningen i Grevbäck
Syföreningen i Grevbäck träffas under våren 2022 torsdagar kl 14 i Grevbäcks församlingshem. Grevbäcks syförening ordnar på sina kvällar också olika typer av caféer ungefär en gång i månaden.
Kontaktperson: diakon Sabine Bjaaland, 073-076 97 71, sabine.bjaaland@svenskakyrkan.se

Symötesgruppen i Hjo
Symötesgruppen i Hjo träffas varannan tisdag kl 14.