Foto: Linda Mickelsson/IKON

Ignaberga kyrkliga arbetsförening

Träffar torsdagar udda veckor 18.30-20.30 i Ignaberga församlingshem eller i hemmen.

I föreningens stadgar nedtecknade 1935 står följande: "Föreningen har till ändamål att genom försäljning av föreningsmedlemmarnas å så kallade arbetsmöten förfärdigade handarbeten, som genom insamlande av gåvor åstadkomma medel till Ignaberga kyrkas prydande ävensom till kyrkliga och välgörande ändamål."

Efter 80 år så är detta väl fortfarande andemeningen i vår verksamhet - men som tiderna förändras anpassar vi oss efter de behov vi möter idag. Handarbetet är kanske inte längre det centrala utan mer den sociala samvaron, gemenskapen och känslan av att tillsammans sträva mot gemensamt uppsatta mål.

Fortfarande stödjer vi behövande genom insamling och försäljning. Vi anordnar t ex jul- och vårbasarer och deltar i aktiviteter med Ignaberga kyrka i centrum. Det kan vara allt från skördegudstjänst och vägkyrka till våffelservering och kyrkkaffe. Utöver detta beslutar medlemmarna tillsammans över sitt verksamhetsprogram, som både innefattat betonggjutning, bowling, modevisning och föreläsningar av olika slag.

Arbetsföreningen i dag:
Vi är ett 16-tal kvinnor i varierande ålder som träffas i Ignaberga församlingshem

Ibland träffas vi i hemmen. Vid frågor kontakta församlingsexpeditionen
0451-77 62 00.

VÅRTERMINEN 2024
Torsdagar udda veckor kl. 18.30-20.30.

Startar 18/1 och slutar 23/5
1/2, 15/2, 29/2, 14/3, 28/3, 11/4, 25/4, 23/5.

Arbetsföreningen serverar kaffe och smörgås 28/3 efter Skärtorsdagsmässan som börjar kl. 18.00.

Inställt 9/5 vid Kristi himmelsfärd