Söndagar i Villan

”Framtid i gemenskap” - tre eftermiddagar om svenska kyrkan Hässelbys vision - att vara en gemenskap för alla. Hur pratar vi med varandra när våra åsikter och värderingar drar åt olika Håll?  Välkommen till mässa, sopplunch och intressanta samtal!

Efter söndagens högmässa äter vi en enkel sopplunch i församlingshuset. Därefter föreläsning och samtal.

”Framtid i gemenskap” - tre eftermiddagar om svenska kyrkan Hässelbys vision - att vara en gemenskap för alla. Hur pratar vi med varandra när våra åsikter och värderingar drar åt olika håll? Under vårens tre träffar pratar vi om följande teman:

Mänskliga rättigheter
Religion
Diskriminering

Vi ser fram emot inspirerande söndagar då vi träffas under kravlösa former. Det kostar ingenting att vara med.

PROGRAM

11.00 Högmässa i Hässelby Villastads kyrka
12.00 Lunch i Hässelby Villastads församlingshus
ca 12.30–13.30 Föreläsning och samtal kring olika teman.

11 februari
Mänskliga rättigheter
Hans-Cristian Nyström, Krister Berg

Religion
Cecilia Strömmer, Malin Gyllenhög

28 april
Diskriminering
Hans-Cristian Nyström

Vi ser fram emot inspirerande söndagar då vi träffas under kravlösa former.
Det kostar ingenting att vara med!

Plats: Hässelby Villastads kyrka och församlingshus, Riddersviksvägen 116

Människor fick äta änglars bröd,
 Han sände dem mat så att de blev mätta.

Ps 78:25