Drop-in-dop, 3 december, 11-14.

Drop-in-dop, lördag 3 december, 11-14.

Blev dopet aldrig av under pandemin? Har du funderat på att bli döpt som vuxen eller vill du göra det enkelt med barndopet? Då är drop-in-dopet något för dig. Kom som du är! Vi bjuder på kaffe, cider och tilltugg.

Vi ordnar med allt!

Det behöver inte vara krångligt att bli döpt, vare sig du vill döpa ditt barn eller om du som ungdom eller vuxen vill bli döpt.

Till våra drop-in-dop är det bara att komma som du är. Vi har präst, musiker och bjuder på kaffe, cider och tilltugg. Vi hjälper dig att få ett enkelt men stämningsfullt dop. Du får gärna ta med dig några vänner eller familj om du önskar det. Dopklänningar finns att låna för bebisar.

Att tänka på - ta med legitimation
Om den som ska döpas är under 18 år behöver du uppge barnets personnummer och ta med undertecknat samtycke från vårdnadshavare som inte är med vid dopet samt båda vårdnadshavares legitimation.

Du som är över 18 år och vill döpas behöver visa legitimation.

Om ni inte är folkbokförda i Sverige, eller saknar personnummer, bör ni tala med prästen i förväg.

Föranmälan
Vill du föramäla dig går det bra. Ring 08-505 992 00.

Tid och plats

Lördag 3 december mellan kl. 11.00-14.00.
Hässelby Villastads kyrka, Riddersviksvägen 116

Har du frågor om dop? Läs mer här:

Dop

Dopet är öppet för alla, för barn såväl som vuxna. Dopet är en högtid förknippad med glädje, en gåva för livet och en väg in i den kristna gemenskapen. Du blir en del av den världsvida kyrkan. Men för många är dopet också en stark familjetradition.