Allhelgonatid, 6-7 november

Allhelgonatid

Lördag och söndag, 6-7 november

Var inte rädd, jag är med dig. Ängslas inte, jag är din Gud. Jag ger dig styrka och hjälper dig, stöder och räddar dig med min hand.

Jesaja 41:10

Vi ses i våra kyrkor och på Griftegården under allhelgonahelgen. På lördag tänder vi ljus för våra nära och kära som avlidit under året i samband med minnesgudstjänst och på Griftegården finns vi på plats mellan 14-17.

Allhelgona är den helg på året då vi tillsammans med människor i Sverige och världen uppmärksammar och minns de som lämnat det här livet. Vi smyckar deras gravar med blommor och tänder ljus som lyser upp i mörkret mellan lördag och söndag.

Alla Helgons dag

Riddersviksvägen 116

Vem minns du?

Till minne...

Gudstjänst med ljuständning i Hässelby Villastads kyrka. Alla helgons dag, lördag 6 november, kl. 18.00.

Du är inte ensam i din sorg

Kyrkan har lång erfarenhet av att stötta människor i sorg. Den här sidan vänder sig till både till dig som har drabbats av sorg och till dig som vill finnas där för någon som sörjer.

Vem minns du?

Tänd ett ljus på bönewebben för någon du saknar.

Till bönewebben

Varför firar vi allhelgona?

Allhelgonahelgen

Allhelgona är den tid på året då vi tillsammans med människor i Sverige och världen uppmärksammar och minns dem som har lämnat det här livet. Det är en helg då vi påminner oss om att döden finns, och drabbar oss alla. I kyrkan påminns vi också om att det finns hopp om ett liv efter döden.