Foto: Haparanda församling

Seskarö Lägergård

Seskarö lägergård ligger i Bottenviken, 27 kilometer sydost om Haparanda med självhushåll för 58 gäster. Gården lämpar sig väl för grupper i alla åldrar.

Seskarö lägergård ligger i Bottenviken, 27 kilometer sydost om Haparanda. Gården lämpar sig väl för konfirmandläger och barn- och ungdomsläger. Vid gården finns kapell och campingplats. Lägergården går att boka under sommarhalvåret.

Huvudbyggnaden har 6 sovrum och totalt 30 bäddar. I huvudbyggnaden finns även matsal, kök, 5 toaletter, 2 duschrum och torkrum. De 7 stugorna har 4 bäddar vardera, alltså finns det totalt 58 bäddar på lägergården. I byggnaden ”Seppola” finns bord, stolar, whiteboard tavla - lämpligt för aktviteter och undervisning. En stuga med bastu. Strand med badmöjlighet och en fin grillplats intill stranden.

Finns även en basketkorg och en volleybollplan.

Tillgänglighet: Till huvudbyggnaden finns ramp. Handikapptoalett.

Självhushållning. Önskas catering för varma måltider finns eventuellt möjlighet att boka det genom Seskarö Havsbad & Camping.

Lägergården hyrs ut - i sin helhet - till församlingar, skolor, föreningar och privatpersoner.

Omgivning och aktiviteter

• Närhet till en större strand - Tromsövikens allmänna badplats.
  • Seskarö discgolfpark samt padelbana i skogen intill stranden.
  • Seskarö trails börjar ett stenkast från lägergården - 13 km led att gå, springa eller cykla på.
  • Motionsspår och utmärkta stigar finns i skogarna runt hela ön.
  • Även närhet till familjevänliga Seskarö Havsbad & Camping, där det finns restaurang, en liten minigolf bana, cyklar och kajaker att hyra.
  • Seskarö kyrka ligger 2,4 km från lägergården.

Bokning

För bokning och mer information, kontakta Elisabeth Lerdin på e-post: elisabeth.lerdin@hotmail.com

Seskarö lägergård drivs av Stiftelsen Seskarö lägergård, som har varit huvudman för gården sedan 1950-talets slut. Gården har fungerat som kyrkans lägergård för församlingar i Tornedalen och Malmfälten. Idag tar man emot grupper från olika föreningar och organisationer.