Lokaler i S:t Eskils kyrka

I S:t Eskils kyrka i Handen finns två större rum som lämpar sig för dopfika eller begravningskaffe. Församlingssalen ligger på samma våningsplan som kyrksalen, med direkt anslutning till ett stort kök. Församlingssalen rymmer 80 personer. En trappa ned ligger allrummet med plats för 90 personer och ett mindre kök.

S:T ESKILS KYRKA

Besöksadress:
Runstensvägen 14
136 46 Handen

Bokningsregler för allrum i S:t Eskils kyrka

Uthyrningsregler

1. Hyresgästen disponerar en nyckel/larmbricka med kod som bara fungerar under uthyrningstiden. Hyresgästen ansvarar för att låsa och larma vid uthyrningstidens slut, samt återlämna nyckel/larmbrickan till uthyraren enligt överenskommelse.

Viktig info: För tillträde till lokalen måste du själv kontakta vaktmästare för nyckeluthämtning senast 7 dagar innan bokningen. Observera att vi inte har vaktmästare på plats i våra lokaler under uthyrningen. Har du inte hämtat ut nyckeln kommer du inte kunna ta dig in i lokalen. Kontaktuppgifter till vaktmästare finns i bokningsbekräftelsen som du fått när du bokat en lokal.
  2. Hyresgästen ansvarar för att inga obehöriga vistas i lokalerna under uthyrningstiden. Ibland hyrs de olika våningarna ut separat. Hyresgästen blir i så fall informerad om det och ansvarar för att det egna sällskapet endast nyttjar den våning som man hyrt.
  3. Uthyraren informerar hyresgästen om vilka tider som gäller för den aktuella uthyrningen, ger praktiska instruktioner om hur köksutrustningen fungerar och visar var porslin, glas, bestick och städmaterial finns.
  4. Uthyraren och hyresgästen går igenom lokalen innan uthyrningen påbörjas, för att se i vilken ordning lokalen är. Uthyraren informerar om utrymningsvägar och var brandsläckare finns i lokalen. Hyresgästen får möblera om i lokalen, men skall ta hänsyn till att utrymningsvägar ej blockeras. Hyresgästen förväntas lämna lokalen i samma skick och med samma möblering som vid uthyrningens början.
  5. Alkoholförtäring är ej tillåtet.
  6. Hyresgästen förväntas vara aktsam om lokaler och inventarier. Om något går sönder under uthyrningstiden, var vänlig meddela kontaktpersonen hos uthyraren. Det kan till exempel gälla köksmaskiner, porslin, glas eller andra inventarier. På så sätt kan vi åtgärda och komplettera inför nästa uthyrning. I vissa fall får hyresgästen ersätta skador som uppkommit.
  7. Hyresgästen lämnar hushållssopor i anvisat kärl. Hyresgästen tar med sig sådant som kan återvinnas - glas, stora plastförpackningar, kartonger och plåtburkar.
  8. Hyresgästen skall städa lokalen, så att den är i gott skick inför nästa uthyrning.
  9. Lokalen får endast användas under tiden som står i bokningsbekräftelsen.

Att tänka på vid hyrestidens slut:

• Stäng av spis, diskmaskin, kaffebryggare och vattenkokare.
  • Städa lokalen och köket. Dammsug och våt torka golven (ej ekgolven), torka av bänkytor och bord.
  • Städa toaletter och se till att alla vattenkranar är stängda.
  • Släck levande ljus och all belysning i huset.
  • Stäng fönster och dörrar, Återställ vredet för uppställning av ytterdörren.
  • Till sist, lås och larma byggnaden. Återlämna larmbrickan till uthyraren.

Vid frågor, ring 08-555 670 90 (vaktmästare) eller Stig Johansson
08-555 670 89.