Körer för vuxna

En halv miljon svenskar sjunger i kör - bli en av dem! Svenska kyrkan i Haninge har flera olika körer. Kom och upptäck glädjen i att sjunga tillsammans.

Vuxenkörer

Audite

Tisdagar 18.30-20.30, Jordbro kyrka.
En damkör för sångsugna kvinnor. Kören sjunger en blandad repertoar, sakralt och profant. Medverkar vid gudstjänster och konserter. Välkommen till en fin körgemenskap!

Kontakt och anmälan: sara.bjade.jarl@svenskakyrkan.se

Dalarö kyrkokör

Torsdagar kl. 18.30-21.00 i Dalarö kyrka.
En blandad vuxenkör som sjunger blandad repertoar, medverkar på gudstjänst 3-4 gånger/termin och har egna konserter. Vi träffas i Gammelgården, mitt emot kyrkan och fikar först. Vi tar gärna emot nya sångare i herrstämmorna.

Kontakt och anmälan:
annika.kabel@svenskakyrkan.se eller 08-501 529 94.

Haninge gospel

Torsdagar 19-20.30 i S:t Eskils kyrka.
Från 16 år. Alla som vill sjunga svängig gospel är välkomna, ingen sångvana krävs! Ledare för kören är Lisa Bengter.

Kontakt och anmälan:  lisabengter@gmail.com

Muskökören

Torsdagar 18.45 i Muskö kyrka.
En kör för alla vuxna. Välkommen att sjunga med oss!

Kontakt och anmälan: alfred.ragnar@svenskakyrkan.se

Novi Cantores - Västerhaninge kyrkokör

Torsdagar 18.30-20.30 i Västerhaninge kyrka.
Fyrstämmig vuxenkör. Provsjungning erfordras.

Kontakt och anmälan: johanna.martell@svenskakyrkan.se.

Optimistkören

Lördagar 10-12, en gång i månaden, Jordbro kyrka.
Det här är en Alla kan sjunga-kör. Att sjunga ger energi! Optimistkören är öppen för alla som vill prova på att sjunga i kör och känna glädjen i att sjunga tillsammans. Ingen notvana krävs. Vi lär oss tillsammans.
Ledare för kören är Sara Bjäde Jarl.

Kontakt och anmälan: sara.bjade.jarl@svenskakyrkan.se

Tungelstakören

Torsdagar 18.30-20.00 i Tungelsta kyrka.
Vi är en fyrstämmig kör som sjunger alltifrån Mozart till ABBA. Kören medverkar vid gudstjänster och konserter. Provsjungning sker enskilt tillsammans med körledaren. Välkommen till en fin körgemenskap!

Kontakt och anmälan: michael.weiter@svenskakyrkan.se

Vendelsö kyrkas kammarkör

Tisdagar 18.30–21, Vendelsö kyrka.

En kammarkör är en fyrstämmig kör som sjunger körverkens klassiska verk. Vendelsö kyrkas kammarkör har en blandad repetoar som profil.

Kören sjunger vid kyrkans högtider, i gudstjänster och ger under året också konserter med professionella musiker/orkestrar.

Krav på körvana, notläsning är en merit.

Den musikaliska ambitionen är hög samtidigt som sångarglädjen är en viktig del av kören. Välkommen att sjunga med oss.

Kontakt och anmälan: maria.wackt@svenskakyrkan.se

Österhaninge kyrkokör

Tisdagar 18.30-21, S:t Eskils kyrka.
Fyrstämmig blandad kör. Notvana är önskvärt då inlärningstempot är högt! Nya sångare hälsas hjärtligt välkomna till en härligt glad körgemenskap med både större konsertrepertoar och söndagsuppsjungningar.

Kontakt och anmälan: mikael.fahlstedt@svenskakyrkan.se