Foto: Neonbrand / Unsplash

Alla kan bli medlemmar i Svenska Kyrkans Unga!

Det kostar ingenting att vara medlem i Svenska Kyrkans Unga. Det enklaste sättet att bli medlem är att du själv registrerar dig via Medlemssidorna. När du blir medlem ställer du dig dig bakom Svenska Kyrkans Ungas idé:

”Svenska Kyrkans Unga är en öppen gemenskap av unga människor som vill upptäcka och dela kristen tro.”

Det finns två olika former av medlemskap.

Medlem: du som är 0-30 år blir medlem i Svenska Kyrkans Unga. Du kan väljas till förtroendeuppdrag och får rösta på årsmöten.
Vuxenmedlem: du som är över 30 år blir vuxenmedlem i Svenska Kyrkans Unga. Du kan inte väljas till förtroendeuppdrag eller rösta på Riksårsmötet, men får ta del av alla andra fördelar det finns med att vara medlem i Svenska Kyrkans Unga. Kanske är du ledare, förälder, farmor eller på annat sätt har intresse av att vara med i gemenskapen.

Alla kan kan vara medlemmar i Svenska Kyrkans Unga, och alla behövs!

Varför är du medlem i Svenska Kyrkans Unga?

Vill du veta mer?

Kontakta mig gärna!