Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Juniorläger på Helsjön

Varje sommar arrangerar Svenska Kyrkans Unga i Göteborgs stift ett juniorläger. Det blir massor av lek, aktiviteter, bad och annat roligt. 5–8 aug 2024, Helsjön folkhögskola

Hos oss är gemenskapen viktig. En gemenskap där man får vara sig själv, troende eller inte. För oss är det viktigt att alla unga människor får träffas för att diskutera och fundera tillsammans på Gud och livet. Unga människor kan och vill. Därför vill vi också vara en ung röst för att forma och påverka vår kyrka och samhället.

I smågrupper arbetar vi med de olika teman som finns. Vi skapar, klurar, sjunger och spelar musik och äter god mat. Därtill gör vi också allt det vanliga som också måste vara med när det är sommar och juniorlägerHelsjön bad, kompisar, andakt i kapellet, lek och sång med mera. Lägret är för dig som är mellan 10 och 13 år.

1450 kr för medlem i Svenska Kyrkans Unga
1600 kr för övriga deltagare