Program 26/4

En spännande eftermiddag med föreläsningar, samtal och reflektion om högaktuella frågor som t.ex. kyrkans roll i vår samtid.

Från kl 11.30 är Mötesbyrån i Lextorpskyrkan öppen för registrering och frågor.

12.30    Lunch i Lextorpskyrkan.
13.30    Välkomnande och Andakt med bland annat Trollhättans kyrkoherde, Henrik      Törnqvist. I Lextorpskyrkan
Vad är FBHO?
Bea Lönnqvist, ordförande och Christina Byström, samordnare i FBHO.
14.15    Fika. I Lextorpskyrkan
14.45   Föreläsning: ”Kyrkans roll i ett samhälle i förändring - om demokrati, tillit            och kyrkans uppdrag och ansvar” med Erik Amnå, professor emeritus i                           statsvetenskap. Gemensamt samtal och reflektion. I Lextorpskyrkans                               församlingssal.
16.30    Avslut och förflyttning i egen regi till centrum.
19.00    Middag för förtroendevalda samt inresande medarbetare och lokal personal                   på Restaurang Nova, NOHABGATAN 15/N3.
Ligger bredvid Saab Car Museum.

Trollhättan:
 Egen transport dit och hem. Buss 24 från Trollhättans resecentrum. (Reseplanerare Västtrafik)

Kontakter under konferensen:
Louise Sahlin 0761-175313