Foto: Gustaf Hellsing / IKON

Dop och konfirmation

Välkommen till dop och konfirmation i Svenska kyrkan i Florida!

Dop

Genom dopet blir du medlem i Svenska kyrkan, men framförallt är dopet ett bevis på att vi hör ihop med Gud.

Dop
Dop Foto: Petra Graeff

Dopet sker vanligtvis i samband med någon av våra söndagsgudstjänster. Kontakta kyrkans präst florida@svenskakyrkan.se för att boka tid för dopet. Innan dopgudstjänsten träffar ni prästen för att samtala om dopet över en kopp kaffe.

Barndop är den vanligaste formen av dop i vår kyrka, men dop erbjuds också för både ungdomar och vuxna som ännu inte blivit döpta. Dopet kostar ingenting, men vi tar gärna emot en gåva till vår församling.

Konfirmation

Konfirmation är en bekräftelse på dopet, en möjlighet att lära sig mer om den kristna tron och att sedan själv få säga ja till detta. Konfirmationsundervisning erbjuds till dig som är 14 år och uppåt.