Välkommen till Kyrkis kyrkans föräldrar och barngrupp!

Vi träffas på onsdagar mellan kl 10-13. Läs mer nedan.

Välkommen till Kyrkis kyrkans föräldrar och barngrupp!

Kyrkis träffas på onsdagar mellan kl.10- 13 på Scandinavian Church and Center i Davie. Man behöver vara medlem och betala terminsavgift när man går på Kyrkis. Men givetvis får du och ditt barn komma och hälsa på oss och se om ni vill vara med i gemenskapen.

När man bor utomlands permanent eller bara för en tid och har barn, så blir det väldigt viktigt med stöd från andra mammor och pappor, träffa vänner och få umgås på sitt modersmål. Det är viktigt att barnen får prata och höra svenska språket från någon vuxen eller barn. Vi pratar bara svenska på Kyrkis.

Vår förskolepedagog Petra Graeff planerar och leder Kyrkis. Hon fokuserar på att stimulera barnens språkutveckling genom olika aktiviteter.

Småbarn behöver använda sitt taktila sinne mycket och det stimulerar till känslor och tal därför använder vi olika taktila upplevelser för barnen så som lera, play do, fingerfärg, vattenfärger, akryfärger, sandlåda. Vi uppmuntrar till kreativitet genom olika aktiviteter, så som pyssel och lek. Vi har svenska böcker, spel och pussel. Det finns också ett bibliotek där man får låna böcker. Barnen får frilek i lekrummet där vi har massa olika leksaker. Vi avslutar dagen med att äta lunch tillsammans (korv och bröd) och fika, detta ingår i terminsavgiften.

Vi har begränsat antal platser så gå in och anmäl dig.

Kontakta Petra Graeff om du har några frågor.

E-mail: petra.graeff@svenskakyrkan.se Telefon: 954-647 9035

Halloween lunch

Vi ser fram emot att ses!

Här betalar du ditt familjemedlemskap och terminsavgift.

Här betalar du medelmsavgift och terminsavgift

Kyrkans adress: 2950 S.Flamingo rd,Davie,Fl,33330

Kyrkis Foto: Petra Graeff