Lediga tjänster

Här annonseras de lediga tjänster som finns inom Färgelanda-Högsäters församling.

Vill du jobba i Färgelanda-Högsäters församling? Just nu söker vi  en präst. Du kan läsa om tjänsten här.  Välkommen med din ansökan.

Färgelanda-Högsäters församling ligger i Färgelanda kommun. Här finns det bästa av allt: trevliga människor, närhet till fantastisk natur, skog och mark samt goda förbindelser till västkusten och Göteborg.

I församlingen finns åtta kyrkor, en stor grupp ideella som du får som medarbetare, samt två mindre arbetslag att dela vardagens sysslor med.

Traditionellt har bygderna präglats av den gammalkyrkliga fromheten. Samtidigt sträcker sig Karlstads folkkyrkliga profil ända ner till denna del av stiftet. Det betyder att allvaret och ödmjukheten i tron är stark hos många och att det finns en öppenhet att bejaka människors olikheter.

Vi vill satsa både inåt och utåt samtidigt. Det innebär att här finns möjlighet att delta i en bönegemenskap eller stilla dagar och att församlingen ordnar marknader eller finns med vid evenemang i kommunen.

Vid frågor kontakta kyrkoherde Sigge Andreas Widekärr, andreas.widekarr@svenskakyrkan.se eller 0733641117.