Foto: Anna-Karin Stråle Börjesson

Ideella medarbetare

Svenska kyrkan – Färgelanda-Högsäters församling- har inte bara anställda och förtroendevalda. En stor och mycket viktig del av arbetet bärs av ideella medarbetare.

JAG TRIVS DÄR JAG BEHÖVS

Som ideell medarbetare ingår du i en gemenskap. I Färgelanda-Högsäters församling finns det flera ideella medarbetare som på olika sätt engagerar sig i församlingens verksamheter. Det kan handla om att sjunga i kör, ansvara för kyrkkaffe, be förbön i gudstjänsten, vara ledare i konfirmandarbetet eller hjälpa till vid gudstjänsterna på äldreboenden. Egentligen är det du som sätter gränser för ditt engagemang. Du behövs för andra.

VAD MENAS MED ATT VARA IDEELL MEDARBETARE?

Att vara ideell är att vara engagerad för en idé. Det är frivilligt, oavlönat och utförs till någons nytta. Omfattningen av ett ideellt uppdrag varierar beroende på uppgifterna. Några har ett engagemang som sträcker sig över flera år. Andra gör enskilda insatser. Allt räknas.

HUR BLIR DU IDEELL MEDARBETARE?

Har du en idé eller en längtan att göra något eller vill prata om ditt engagemang kontaktar du församlingens verksamhetssamordnare, Anna-Karin Stråle Börjesson 072-586 30 83

För att anmäla dig som ideell medarbetare fyller du i formuläret nedan.