Gemenskap och diakoni

För oss som trivs tillsammans med andra och som gärna ses över en stunds fika, en enkel måltid eller bara vill sitta ner med ett handarbete och mötas öga mot öga.

Soppluncher

Några gånger per termin erbjuds sopplunch med kaffe och kaka i Färgelanda prästgård och Högsäters församlingshem. Då får du möjlighet att träffa vänner och bekanta, äta en bit mat och lyssna till någon form av föredrag eller musikunderhållning. Varje gång är det lottförsäljning till förmån för olika hjälporganisationer eller liknande verksamheter.

Ruthjälpen Café

6 gånger per år är det Ruthjälpencafé i Färgelanda prästgård. Då serveras kaffe och kaka och det finns möjlighet att köpa lotter. Varje gång så är det någon form av underhållning, föredrag eller liknande. Pengarna går till församlingens diakonkonto med samma namn.