Omslagsbild till tidningen Livet som handlar om fastan
Foto: Lotta Kühlhorn illustration

Livet och fastan

Äntligen! Tid för fördjupning. Hur fastar man som kristen, muslim eller jude? Vem är Andreas Holmberg - Stockholms nye biskop? Om detta kan du läsa i Livet.

I årets första nummer handlar om att avstå. Här möter du blivande prästen Henrik Mattsson, överläkaren Hussam Shihadeh och rabbinen Ute Steyer som alla tre berättar om var de vill lägga sin energi och sina tankar under fastetider. Du får och lära känna Andreas Holmberg - ny biskop i Stockholms stift. Dessutom hittar du vad som är på gång - gudstjänster, konserter, utställningar, livsnära och existentiella samtal.

Läs Livet - om att avstå, nr 1 2020

Livet är en tidning som ges ut av Danderyds församling fyra gånger per år - till alla hushåll i Danderyds kommun och till prenumeranter. Du kan även hämta Livet i kyrkor och församlingslokaler. Varje nummer har ett tema men här hittar du även musikprogram, föredrag, gudstjänster och annat som händer i Danderyds församling.