Blågröna doplöv i glas.
Foto: Hanna Bodell

Högsbo församling

Öppettider för Högsbo kyrka

Kyrkan är öppen måndag–torsdag kl. 9–15 och fredag kl. 9–12. På söndagar är kyrkan öppen i samband med gudstjänsten kl. 11.  Välkommen in för att tända ett ljus eller bara sitta en stund.

Ljusbäraren i Högsbo kyrka.

Gudstjänster

Välkommen att fira gudstjänst i Högsbo församling – en plats och en tid för din och Guds närvaro, för livet och världen.

Svartvit bild Lotti Sharif och Karolina Gustavsson mot en betongfasad..

Hör du som har öron

En podcast om lyssnandet som livshållning och praktik; om samtid och dåtid, kultur och tro med Lotti Sharif och Karolina Gustavsson.

Ansök om ekonomiskt stöd

Från 1 mars–25 maj är det möjligt för dig som bor i någon av församlingarna som ingår i Carl Johans pastorat att ansöka om ekonomiskt stöd. Hämta blankett på hemsidan eller besök oss.

Ringar på vattnet i en stilla sjö.

Samtalsstöd

Vill du prata med någon om tro och tvivel, dela dina tankar kring liv och död, mening och existens? Hör av dig till oss för att boka enskilt samtal med diakon eller präst.

Ett barn håller i Barnens bästa Bibel.

Verksamheter för barn

Högsbo församling har flera verksamheter för barn.

Bön för fred vid Masthuggskyrkan

25 mars kl. 18-19 samlas vi för att be för fred, konfliktlösning och besinning.

Carl Johans pastorat söker Teckenspråkstolk

Carl Johans pastorat söker en tolk till Svenska kyrkans teckenspråkiga verksamhet i Göteborgs stift.

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva

Vill du veta vad som händer?

Prenumerera på ett eller flera kalendarier

Till formuläret
Ikonen till applikationen Kyrkguiden är gul med en vit kyrka.

Kyrkguiden - en app med kyrkor och verksamhet

Du kan enkelt hitta information om vad som händer i kyrkorna nära dig om du laddar ner appen Kyrkguiden till din telefon.

Appen är gratis och du hittar den där du hittar andra appar.

Nyheter i Carl Johans pastorat

Bön för fred vid Masthuggskyrkan

Publicerad:

25 mars kl. 18-19 samlas vi för att be för fred, konfliktlösning och besinning.

Stilla veckan och påsk i Högsbo församling

Publicerad:

Folkdansmässa, passionsandakter och gudstjänster leder in i Stilla veckan och vidare in i påsken.

Världsböndagen för fred och kristen enhet

Publicerad:

Ekumenisk gudstjänst i Flatåskyrkan. Från solens uppgång till dess nedgång firas samma gudstjänst runt hela jorden.

Konsert "KONTRAST"- Insomnia Taxxi

Konsert 11 februari i Högsbo kyrka