Play: Söndag hos Sören och Anna, 28 februari 2021

Nyhet Publicerad

Vad händer med tron när livet blir plötsligt blir en kamp? I denna veckas Söndag hos ... ger sig Kyrkoherde Sören Olsson i kast med ett svårt ämne och Anna Forslund sjunger om tron på en Gud som ser bortom kampen. Välkommen att följa med till deras respektive hem för en enkel söndagsandakt.

Inspelningen är tillgänglig från klockan 10.00, söndag 28 februari.

Mer Play

Kyrkan unplugged – Light of a Clear Blue Morning

I sommarens femte och sista Kyrkan Unplugged är Karin Ahnqvist tillbaka, denna gång med countrydrottningen Dolly Partons hoppingivande låt Light of a Clear Blue Morning.

Kyrkan unplugged – Little Boy

I detta avsnitt av Unplugged från Bygdeå kyrka får du lyssna till Markus Matsson Band och låten Little Boy. "Den handlar om att man aldrig ska sluta kämpa" säger Markus som skrivit både text och musik.

Kyrkan unplugged – Själs färger

"Kan du minnas hur det kändes att skratta när världen är galen." Karin Ahnqvist är tillbaka i Unplugged. Tillsammans med Anna Forslund och Andreas Öberg sjunger hon Cyndi Laupers hit True Colors som i den svenska översättningen av Reine Mirro blir Själs färger.

Kyrkan unplugged – Going Home

Denna vecka gästas Kyrkan Unplugged av bandet Pinewood Avenue som sjunger egna låten Going Home. Vi säger bara häng med!

Kyrkan unplugged – Hold On

Kyrkan Unplugged är äntligen tillbaka! Under fem fredagar i maj och juni får du njuta av musik från Bygdeå kyrka. Första ut är gospellåten Hold On. Den är både en uppmaning om att hålla ut och hålla i ett litet tag till och ett löfte om att det kommer att bli bättre! Solist är Katarina Parment och med sig har hon Andreas Öberg och Anna Forslund på piano och kör.

Play: Söndag hos Leif och Andreas, 16 maj 2021

Välkommen till ett nytt Söndag hos ... som denna gången inte alls är hemma hos prästen Leif Holm och musikern Andreas Öberg utan ute i skogen. Trots lugnet och fågelsången handlar programmet om att det kan ha ett pris att tro på Jesus.

Play: Söndag hos Sören & Erika, 2 maj 2021

Den här söndagen tar Sören Olsson en trasig hink till hjälp för att beskriva relationen till Gud och människorna runt omkring. Välkommen till Söndag hos Sören och Erika.

Play: Annandagsgudstjänst från Flarkens kapell, måndag 5 april 2021

Följ med Leif Holm och Andreas Öberg till Flarkens kapell och till fots vidare ut i skogen. Annandagens gudstjänst handlar om att få upptäcka att Jesus lever och att han går bredvid dig.

Play: Söndag hos Urban och Erika, 28 mars 2021

Gå ut och möt Jesus när han kommer till dig! Palmsöndagen är här och hemma hos Urban Nordqvist berättar han om ett erbjudande du får. Erika Sandström sitter vid pianot och sjunger psalm 280 – Jesus min Herre, Dig vill jag älska.