Foto: Jesper Wahlström

Mer än 50 000 kronor till ACT Svenska kyrkan under 2019

Nyhet Publicerad

Engagemanget för Svenska kyrkans internationella arbete är stort i Bygdeå församling och många har varit med och gett ett bidrag under 2019.

Act Svenska kyrkan bärs av det lokala engagemanget och gåvorna och bidragen från församlingarna och församlingsborna runt om i Sverige är helt avgörande för att vi ska kunna hålla vad vi lovat våra systerkyrkor och partner ute i världen.

Därför är det extra roligt att kunna rapportera att det i Bygdeå församling totalt samlades in inte mindre än 54 123 kronor till ACT Svenska kyrkan under 2019. Det är pengar som du och andra stoppat i kollektboxen, Swishat som en gåva eller kanske köpt något under någon av årets insamlingskampanjer.

Ett stort tack! Tillsammans fortsätter vi kampen för alla människors rätt till ett värdigt liv.