Närbild på två personer som håller hand. I bakgrunden håller fler par varandra i hand.
Foto: Øyvind Lund /Ikon

Gemenskap för daglediga

Här står gemenskapen i centrum. Välkommen med!

Är du ledig på dagarna? Då är du välkommen med på samlingar där gemenskapen står i centrum. Några av dessa stunder har en kort andakt och sedan något ätbart där vi paratar och skrattar. Andra kan vara lite mer alvarsamma och reflekterande. Men vi tycker att allas bidrag till dessa stunder är viktiga oavsett vad du tror på eller inte alls.

Frukost i Vaggeryds kyrka

Under terminstid, på torsdagar, äter vi frukost tillsammans i Mikaelisalen efter en kort morgonbön som startar 8:45 inne i kyrkan.

Sopplunch våren 2024

Brokyrkan och Svenska kyrkan anordnar sopplunch i Svenarums församlingshem och i Brokyrkan i Hok.

Dagledigsamlingar våren 2024

En gång i veckan är det dagledigsamlingar, onsdagar kl. 15.00 . Samlingen är ekumenisk, så vi träffas i Svenska kyrkan, Equmenia, Betel eller i Pingstkyrkan.