Närbild på en snödroppe i snön.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Aktuellt i våra församlingar

Här hittar du aktuell information om aktiviteter i våra församlingar.

Orgelkonsert på Schörlinorgel

Diplomorganist Gustav Jannert, spelar musik med vårliga inslag från tidigt 1600-talet till nutid. Svenarums kyrka söndag 14 april kl. 17

En vårlig musikgudstjänst - "All världen sig nu gläder"

Kör för alla tillsammans med Ekhagskyrkans kyrkokör sjunger vårliga sånger i Svenarums kyrka söndag 5 maj kl. 17

TACOFREDAG

Kom och var med på Tacofredag i Vaggeryds kyrka

DROP-IN-DOP

Lördagen 13 april 11-14

VÅRFINT PÅ KYRKOGÅRDARNA

Vi tar bort granris, vinterdekorationer samt utbrunna ljus från samtliga gravar

Frukost i Vaggeryds kyrka

Under terminstid, på torsdagar, äter vi frukost tillsammans i Mikaelisalen efter en kort morgonbön som startar 8:45 inne i kyrkan.

Dagledigsamlingar våren 2024

En gång i veckan är det dagledigsamlingar, onsdagar kl. 15.00 . Samlingen är ekumenisk, så vi träffas i Svenska kyrkan, Equmenia, Betel eller i Pingstkyrkan.

Sopplunch våren 2024

Brokyrkan och Svenska kyrkan anordnar sopplunch i Svenarums församlingshem och i Brokyrkan i Hok.

Två majskolvar mot blå himmel

Livräddare i fält

Mat är en mänsklig rättighet, ändå går miljoner människor på jorden hungriga. Det är en fråga om fördelning – vi delar inte lika på resurserna.

Protokoll

Här publiceras protokoll från kyrkofullmäktige, kyrkoråd och församlingsråd.