De 12 äventyren - Lövånger och Munkviken

Hänger du med på årets konfirmation får du åka på läger i Munkviken och uppleva minst 12 stora och små äventyr. Detta alternativ kommer till större delen att genomföras i lägerformat.

Förutom några träffar och gudstjänster i kyrkan på hemmaplan kommer det mesta av din konfirmation äga rum på Munkvikens lägergård. Inte mindre än tre gånger under året åker vi till den mysiga och spännande gården vid havet utanför Lövånger där det finns äventyrsbana kanoter, härlig strand och andra roliga aktiviteter.

Här kommer du att få möta 12 inre och yttre utmaningar som lär dig mer och dig själv, dina vänner, livet och Gud. Vad sägs om att bygga din egen flotte, ta sig igenom hinderbanan eller känna på kärlekens eld?

I denna grupp får vi ge uttryck för våra tankar och funderingar kring de stora livsfrågorna, kristen tro och mig själv på olika sätt. Ni kommer få uppleva många olika aktiviteter ute på Munkviken. Det kan exempelvis vara paddling, kastbana, livräddning, flott­bygge, upplevelsevandringar och bad såklart!

Konfirmandernas sommarläger blir v.26, 2023 på Munkviken. Förutom sommarens läger kommer det att vara ett förläger på Munkviken under våren, 29/4-1/5.

Andra träffar kommer ske lokalt och mer info kommer till dig efter anmälan.

Konfirmation: 2 Juli 2023

Konfirmandlägren genomförs i samverkan med Skellefteå pastorat och därför kommer ungdomar från flera olika skolor att finnas med under konfan. (Sett till antalet ansökande kan det dock bli förändringar.)

Under lägren kommer du därför att träffa ganska många olika ledare, men det här är dina lokala ledare som du kommer att träffa mest under året.

Mer om konfirmation

Konfirmander tränar på sin predikan inför konfirmationsgudstjänsten.

Konfirmation

Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.

Konfirmeras efter åttan eller som vuxen

Blev du inte konfirmerad som tonåring? I din församling erbjuds alltid en möjlighet att konfirmeras som vuxen.

Så behandlar vi dina uppgifter

Integriteten är viktig och därför vill vi informera om hur vi behandlar personuppgifter