Foto: PEXELS

Kontakta oss

Vill du boka ett dop, eller har du fått brev från kyrkogårdsförvaltningen? Är det något du undrar över är du alltid välkommen att kontakta oss.

Kontaktuppgifter för lokalbokning och frågor om begravningsverksamheten.

Burträsks församling
Kyrkogatan 1
937 31 Burträsk
Växel: 0914-437 00
E-post: burtrask.forsamling@svenskakyrkan.se

Lövångers församling
Prästgårdsvägen 16
932 61 Lövånger
Växel: 0913-100 23
Öppet måndag, onsdag och fredag 10.00-12.00
Mailadress: lovanger.forsamling@svenskakyrkan.se

En präst med grön kåpa gör tummen upp mot kameran.

Präster

Att få dela sina tankar med någon kan göra skillnad. När du kontaktar någon av våra präster blir du lyssnad på, och det som sägs stannar mellan er.

Diakoni

Diakoni är kyrkans omsorg om medmänniskan och skapelsen, ibland kallas det också kyrkans sociala arbete. Våra diakoniassistenter har tystnadsplikt.

Ett par händer spelar på en kyrkorgel.

Musiker

Vill du ha stöd i att välja musik för vigsel, dop eller begravning? Är du gästande musiker eller har du en längtan att sjunga i någon av våra körer? Kontakta våra musiker.

En grupp barn står utomhus och spelar på en och samma bongotrumma.

Pedagoger

Kyrkans barn- och ungdomsverksamhet och mycket mer finns i våra pedagogers arbetsuppgifter. Vill du veta mer om när miniorgruppen startar eller hur det går till att konfirmera sig? Kontakta någon av pedagogerna.

Gravkapellet på kyrkogården i Lövånger

Vaktmästeri och kyrkogård

Hur hittar jag på kyrkogården, vilka blommor planteras och vem kontaktar jag om diskmaskinen på församlingshemmet inte fungerar? Kontakta vaktmästeri och medarbetare på begravningsplatserna här.

Ledning och kansli

Här hittar du kontaktuppgifter till ledningsfunktion och expeditionspersonal.