Foto: Pexels

Verksamhet

Det händer mycket i Svenska kyrkan! Är du sugen på att sjunga i kör, träffa andra föräldrar i en barngrupp eller kanske hitta stillheten eller ny kraft i en gudstjänst?

Längtar du efter att träffa andra i din ålder eller samtala om det du varit med om, och hoppas på? I kyrkan finns många möjligheter att få nya vänner, prova på något nytt eller fortsätta med något som du älskar att göra.

Aktiviterna är uppdelade på olika sidor utifrån ålder och typ av verksamhet. Kom förbi och upptäck något nytt! Du är hjärtligt välkommen!

En person med målade naglar följer med sitt pekfinger melodin i en uppslagen psalmbok.

Gudstjänst

Gudstjänster med möten, stillhet och valfrihet. I Svenska kyrkan i Burträsk-Lövånger kan du hitta gudstjänster flera gånger i veckan.

Stöd och samtal

Livet blir inte alltid som man tänkt sig. Då kan det vara skönt att ha någon att prata med. Det kan handla om ett enskilt samtal eller att delta i någon samtalsgrupp.

Ett litet barn håller en vuxen i handen på promenaden. En hund går framför dem.

Barn och familj i Svenska kyrkan Burträsk-Lövånger

Familjen - hur den än ser ut - är viktig för ditt barns trygghet. Välkommen till olika mötesplatser där vi får dela erfarenheter och mötas i livets glädjeämnen och utmaningar.

En grupp ungdomar håller om varandra i en ring.

Tonåring och ung vuxen i Svenska kyrkan Burträsk-Lövånger

Vill du hänga med kompisar, spela i band, lära dig mer om Gud, sjunga eller behöver du någon att prata med? Här hittar du just sådana saker.

Mötas och umgås i Svenska kyrkan Burträsk-Lövånger.

Det finns något för alla i kyrkan. För dig som är dagledig finns mötesplatser och grupper att delta i.

Musik och kör i Svenska kyrkan Burträsk-Lövånger

Musik har varit ett självklart inslag i kyrkan under flera hundra år och har en given plats inom Svenska kyrkan.

En grupp människor sitter i en liten ring och samtalar.

Fördjupning och samtalsgrupper i Burträsk-Lövånger

Vuxen-samtalsgrupper som möjliggör goda samtal och sätt att fördjupa sig i kristen tro och vad det är att vara människa anordnas med regelbundenhet i våra församlingar.

EFS i Lövångersbygden

EFS har alltid haft en stark ställning i Lövångersbygden. Lövångers församling och Efs har idag en djupgående samverkan.

Vill du vara med?

Kyrkan blir sitt bästa jag av en mångfald av människor och medarbetare. Att engagera sig som ideell kan vara både givande och lärorikt, och självklart - vi trivs där vi behövs!