Närbild på iskristaller på en liten kvist. Solen lyser i bakgrunden.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Restriktionerna from 12 januari

Tills vidare gäller följande restriktioner i vår kyrka och våra kapell:

Max 50 besökare i kyrkan utan vaccinationsbevis enligt nuvarande restriktioner. Vaccinationsbevis krävs om antalet besökare är fler än 50 st. Det ska vara en meters avstånd mellan varje sällskap. Varje sällskap får vara max 8 personer. Vid uthyrning av församlingshemmet gäller max 20 personer på dopkalas, minnesstunder etc. Vill man vara fler hänvisar vi vidare till restauranger som har andra regler att förhålla sig till.

Arilds kapell: Max 30 personer, sittandes i varannan bänk

Mölle kapell: Max 50 personer, sittandes på varannan bänk. 10 bänkar kan användas. 5 st på varje sida. 2 personer kan sitta på varje bänk, antingen ett par eller två som inte känner varandra. Är man ett sällskap kan man sitta 5 personer på en bänk.

Brunnby kyrka: Max 100 personer sittandes med avstånd i bänkarna på anvisade sittplatser vid familjegudstjänster, konserter etc med passkontroll. Vaccinationsbevis krävs om antalet är fler än 50 personer. Kyrkfikat är pausat tills vidare.

Vi hjälps åt att visa varandra omsorg och förståelse.

Välkommen!