Tareq Taylor var en av gästerna på Svenska kyrkans Se människan-scen under årets bokmässa. Nu finns alla drygt 70 författarsamtal tillgängliga via Svenska kyrkans webbplats.
Foto: Mikael Ringlander

Nu släpps alla författarsamtal från bokmässan

Drygt 70 aktuella författare gästade Svenska kyrkans Se människan-scen på årets bokmässa i Göteborg. Nu finns alla samtalen tillgängliga som film och podcast på Svenska kyrkans webbplats.

Susanna Alakoski, Klas Östergren, Sara Stridsberg, årets julvärd i SVT Tareq Taylor och de nyligen Augustpris-nominerade Balsam Karam, Mats Jonsson och Anders Cullhed. Det är några av författarna som vi möter när Svenska kyrkan nu publicerar alla samtal som hölls på årets Se människan-scen.

– Det är glädjande att kunna tillgängliggöra många timmar av spännande och djuplodande samtal för en bred publik, säger Mikael Ringlander, som tillsammans med Annica Starfalk är programansvarig för Se människan på Bokmässan.

– Ämnena har en tidlös aktualitet som gör att de ofta får ett långt liv på nätet. Filmerna från fjolårets bokmässa har hittills haft drygt 86 000 visningar, det är en fantastisk siffra, och vi tror att vi har goda förutsättningar att nå en stor publik också med det material vi nu släpper, säger Mikael Ringlander.

Författarsamtalen på Se människan-scenen 2021 finns tillgängliga som film och podcast via Svenska kyrkans hemsida.

Två händer håller en mobiltelefon där en livesändning från bokmässan visas

Bokmässan och Se människan 2021

Varje år medverkar Svenska kyrkan på Bokmässan i Göteborg med programmet Se människan. Seminarier, scenprogram och andra arrangemang bjuder på samtal med aktuella författare om tro, livsfrågor och vad det egentligen innebär att vara människa.