Höstens nya volontärer

Alva och Elias är här ett år framöver

Även under läsåret 2022-23 är vi välsignade med två nya volontärer. De heter Alva och Elias och vi ser väldigt mycket fram emot att de ska vara här ett helt år. De kommer att bo i varsitt gästrum och vara en del av personalen och församlingen under ett års tid.

De nya volontärerna har skrivit några meningar var för att presentera sig själva:

Elias Ahlqvist heter jag. Kommer från Jönköping i Växjö stift. Jag är 19 år gammal och Tog precis studenten från teknikprogrammet. Jag är aktiv i svenska kyrkans unga och har tidigare jobbat mycket med barn och unga. Mina intressen är gitarr, kyrka såklart, hänga med kompisar och att baka pizza.

Jag heter Alva Johnsson och kommer från Lund. Tog precis studenten från naturprogrammet med inriktning musik. Min största hobby är musik och speciellt att sjunga. Jag är också lite av en mattenörd :) Sedan min konfirmation har jag varit konfirmandledare och jobbat mycket inom kyrkan. Min drömrulltårta är vad jag är känd för!

Volontärerna jobbar med församlingens verksamhet i köket och caféet, i öppna förskolan och i söndagsskolan, i förskolan, de filmar och streamar gudstjänsterna på Youtube, ansvarar för Ung i Berlin, de arbetar på expeditionen och stöttar kyrkomusikern Sofia under vissa körövningar m.m.

Låt oss tillsammans omsluta Elias och Alva i vår gemenskap och hjälpa dem att känna sig hemma här i församlingen och i Berlin!