Barnverksamhet

Söndagsskola

Under 2014 började vi med söndagsskola för barnen i vår församling med vår dåvarande kyrkoherde Catharina Segerbank. Dessa söndagsskolor har varit mycket uppskattade av både barn och föräldrar och vi har nu utvecklat denna verksamhet till att äga rum alla de söndagar då vi har gudstjänst. Söndagsskolan är på förmiddagen innan gudstjänsten. Se kalendern för tid och plats.

Alla barn är välkomna till Söndagsskola i Svenska församlingen i Bayern.

Söndagsskolan leds av vår präst.

Varmt välkomna!

Barnkör

Vi har under de senaste åren satsat lite mer på vår barnverksamhet och har numera regelbundet både barnträffar och söndagsskola. Något som har efterfrågats är aktiviteter för något äldre barn och vi har fått flera förfrågningar om barnkörsverksamhet. Vi hoppas snart kunna återuppta barnkören och andra barn/ungdoms aktiviteter.

FÖRÄLDRACAFÉ

Kom och lek, fika & umgås med andra svensktalande mammor och pappor.

Hör gärna av er vid intresse!

hitta oss på facebook:

För direkt information om våra barnaktiviteter, gilla oss på Facebook!

Vi har även en Facebook-grupp för er som endast är intresserade av barnens aktiviteter.

Sök efter gruppens namn: "Svenska Församlingen i Bayerns Barnverksamhet" , och ansök om medlemskap.