Vuxenkörer

Körer med olika inriktningar för såväl den glada amatören som den not- och körvana.

Körer i Avesta

Feel Go(o)d - kören för alla röster

Måndagar kl.16.00-17.30
Måndagar kl 18.30-20.00
i Avesta församlingsgård

Körledare: Anna Risberg

Älskar du att sjunga men vill ha full frihet utan krav på framträdanden och prestation? Feel Go(o)d kräver ingen kör- eller sångvana och vi använder inga noter utan inlärning sker via gehör. Kören har en eller två framträdanden per år (helt frivilliga). Det går bra att prova två gånger utan kostnad.
Kostnad: 600 kr/termin som swishas på plats.

Cantores - fyrstämmig vuxenkör

Onsdagar kl. 19-21 i Avesta församlingsgård
Körledare: Anna Risberg

För att delta i Cantores underlättar det med notförståelse och körvana. Kören medverkar i gudstjänster flera gånger per termin men gör också egna konserter. Repertoaren är bred och omfattar olika stilar.

Körer i Grytnäs

Sakrale - pastoratets klassiska gudstjänstkör

Tisdagar kl. 19-21 i Grytnäs församlingshem
Körledare: Irina Levgran

Sakrale är kören för dig som framför allt vill medverka vid gudstjänster. Repertoaren innehåller mycket psalmer och annan klassisk kyrkomusik. Notförståelse är en fördel, men inget krav.

Grytnäs kyrkokör

Onsdagar kl. 19-21 i Grytnäs församlingshem
Körledare: Eldar Levgran

Grytnäs kyrkokör är mångsidig och arbetar med orkestrar, musiker och solister inom olika musikgenrer. Kören medverkar vid gudstjänster flera gånger per termin och reser dessutom regelbundet till körfestivaler och kurser. Notförståelse är en fördel, men inget krav.

Jazzpel

Torsdagar kl. 19-21 i Grytnäs församlingshem
Körledare: Eldar Levgran

Till en början var Jazzpel-kören inriktad på att sjunga jazz och gospel - därav namnet. Men idag sjunger kören dessutom många andra musikstilar med musik från artister som Abba, Michael Jackson, Toto, Queen,  m.fl. Notförståelse är en fördel, men inget krav.

Kontakta ansvarig körledare för mer information